12 januari 2015

Det närmar sig...

Har varit på sista besöket till MVC som gravid idag. Nästa gång vi ska dit är vi en liten familj; mamma, pappa, barn, två hundar, hus och kombibil :) Nånting som jag trodde att bara kunde fortsätta vara en dröm, nu är det så verkligt att man nästan kan ta på det istället.
Imorgon hoppar vi in i v. 39 (eller vaggar in i den är mera rätt benämning) Så nära men ändå så långt borta.

Det är tur att jag har haft mitt syskonbarn som sällskap ett tag, annars skulle det varit en olidligt lång väntan, nu har den varit lite behagligare. De här sista veckorna är det bara jag och hundarna på dagarna, tiden går redan mycket långsammare.

En sammanfattning av graviditeten så här långt är bara ett ord; TRÖTTHET som har följt mig sen dag ett. I övrigt foglossning som kommit och gått lite hur som helst. Just nu har jag gått upp 800 gram sedan graviditetens början. Och det på grund av illamående som höll i sig ett bra tag i början. Det sägs ju även att om man är stor från början har man lite till övers till barnet ändå ;) Läkarna har tyckt att det har varit en liten bebis ända från start, men nu börjar växtkurvan stiga lite mer och nu är det en "normalstor" bebis som väntar där inne. Jag är ändå beredd på att den kan vara en liten eller en stor. Spelar inte så stor roll, bara den inte är så stor att den inte kommer ut på det vanliga viset. Eftersom jag har graviditetsdiabetes är jag inte förvånad om den växer till sig i raketfart nu på slutspurten.

Vi får väl se hur länge den tänker gosa därinne, hoppas på att inte gå över tiden så mycket iallafall. 15 dagar kvar till beräknat idag! 95% av graviditeten är gjord!



Inga kommentarer: